יום ראשון, 16 בספטמבר 2012

בעלי החיים נאנסים פעמיים


"מכים אותו,
מסממים אותו,
דוחפים אותו לתא חשוך,
ולאחר כליאה ממושכת - דוחפים אותו לזירה מוארת, שם מתרוצצים מולו בני-אדם עם כידונים בידיהם, חלקם על סוסים וחלקם רגליים, המדלגים במהירות אל מחוץ לזירה כשהוא מתקרב.
הם מתגרים בו שוב ושוב, וכשהוא מנסה להגיב –
נועצים בו כידונים ומרחיבים את פצעיו.
הוא מדמם, בקושי עומד,
והם ממשיכים לפצוע אותו.
לבסוף בא מישהו ונועץ בו חרב עמוק יותר.
אם יש לו מזל - אז הוא מת.
זהו תקציר עלילת "מלחמת" פרים, שמדויק יותר לתארה כעינוי והרג מסוגנן של פרים מטושטשים ופצועים
בידי קבוצת אנשים חמושים."


"היצירתיות הרבה ביותר ב"מלחמות" פרים, המוצגות על-ידי תומכיהן כאירוע אמנותי, מושקעת בהחלשת הפר.
המבצע מתחיל שבועות לפני המופע, אז מכים את הפר באזור הכליות ותולים על צווארו משקולות כבדות, כדי לעייף את שריריו.
האמצעים מחריפים לפני הכניסה לזירה.
נוהגים "לגלח" את קרניו - כלומר לנסר אותן ולהפחית סנטימטרים אחדים מאורכן.
הקרניים, כמו שפמו של החתול, עוזרות לפר לנווט, ולכן שינוי פתאומי פוגע בקואורדינציה שלו. שיטה זו אינה חוקית בספרד, ולכן לעתים בודק וטרינר את קרניו של הפר המת לאחר האירוע (נוהל שעורר מחאה אפקטיבית מטעם העוסקים ב"מלחמות" הפרים).
יש השולחים את הפר לזירה לאחר שסיממו אותו
או החלישו אותו על-יד מתן חומר משלשל.
יש החובטים בראשו בשקי חול כדי להמם אותו.
בנוסף לכך, כדי להחליש את ראייתו, נוהגים לעתים לשפשף חומרים מגרים על עיניו

'מלחמת' הפרים נפתחת כאשר מתקרבים אנשים לפר, מתישים אותו וגורמים לו תסכול על-ידי הרצתו במעגלים וניסיון לגרום לו להתנגש בשולי הזירה. כאשר קצרה נשימתו,
ניגשים אליו הפיקאדורים.
אלו הם רוכבים על סוסים, הנועצים כידונים בגבו של הפר ובשרירי הצוואר שלו.
בכך הם שוללים ממנו את היכולת להרים את ראשו.
את הכידונים הם מסובבים בתוך בשרו, כדי להבטיח שיאבד דם רב.
אז מגיע תורם של הבּאנְדֶרילֶרוֹס, הנכנסים רגלית לזירה וממשיכים להסיח את דעתו של הפר, תוך שהם נועצים עוד כידונים בגבו.
כאשר נחלש הפר כתוצאה מאיבוד הדם, ממשיכים הבאנדרילרוס להריץ אותו במעגלים עד שהוא מטושטש ואינו מסוגל עוד לרוץ.
לבסוף מגיע המטאדור.
הוא סוחט מספר התקפות מהחיה הגוססת, ואז מנסה להרוג אותה בחרבו.
בדרך-כלל מצליח המטאדור רק לפצוע את הפר עוד, ואז נכנס לזירה אדם נוסף, הממשיך לדקור את הפר ולהתישו, בניסיון להרגו.
הפגיון אמור לחתוך את חוט השדרה, אולם לא תמיד הדבר מצליח, ולעתים גוררים את הפר אל מחוץ לזירה, קשור בשרשראות לסוסים, כשהוא עדיין בהכרה.
אם הקהל מרוצה מביצועיו של המטאדור, חותכים את זנבו ואת אוזניו של הפר ומגישים אותם למטאדור כשי.
לאחר מספר דקות דוחפים פר אחר לזירה - שישה פרים בכל אירוע."

את הכידונים הם מסובבים בתוך בשרו, כדי להבטיח שיאבד דם רב

זהו "קרב שוורים", לינץ', התעללות ורצח שיטתי של שוורים בשפה שאינה מכובסת.
 זהו פשע קבוצתי, שנעשה בעזרת שיתוף פעולה אמיץ בין מתעללים סדרתיים,
כולאים סדרתיים,
מסממים סדרתיים,
עוד מתעללים סדרתיים בשם פיקאדורים,
מתעללים סדרתיים נוספים בשם באנדרילוס,
ארכי-מתעלל בשם מטאדור (רוצח בספרדית),
הקהל שעודד את האירוע בכספו ועכשיו גם בתגובותיו ובמחיאות הכפיים,
ורוצח סדרתי נוסף.

הפשע המאורגן הזה, המבצע הזה לעינויו של שור, מטרתו להראות ולהציג את גדלות רוח האדם...

זהו גם תיאור המזכיר בצורה מדאיגה את השת"פ הפורה תמיד בין "טבעונים" סוגנים (חיה כזאת, יצור בן-כלאיים כזה, במקום שלא להתקיים, מתארת באופן מדויק להחריד את התנהגותו של הרוב המוחלט של ה"טבעונים". אין צורך לומר שטבעונים סוגנים אינם טבעונים יותר מצרכן כבד האווז הממוצע, מפני שטבעונות בהגדרתה כוללת כבוד לבעלי החיים ואמונה בכך שדמם של בעלי החיים אינו פחות אדום מהדם שלי, שלך, שלו או שלהם עצמם. "טבעוני" סוגן אינו טבעוני יותר מ"טבעוני" שדופק סטייקים. אם אתם טבעונים מטעמי בריאות או אקולוגיה, אנא קראו לעצמכם אנשים שאוכלים על פי תזונה טבעונית למען הסדר הטוב, כי המצב הנוכחי הוא שכיום טבעונים לא-סוגנים צריכים להסביר ל"טבעונים" סוגנים שחוסר-סוגנות הוא חלק מההגדרה, כמו שצמחונים צריכים להסביר ל"צמחונים" שאוכלים דגים שאי אכילת דגים היא חלק מההגדרה. מה הוא חוסר-סוגנות? פשוט מאוד – האם התייחסת לבעל חיים כמו שהיית מתייחס לבן-אדם שנמצא באותו מצב? אם לא, אתה סוגן. האם אתה אומר שזה בסדר להפלות ביניהם? אם כן, אז אתה סוגן ומצדיק את זה. האם נתת חשיבות זהה לצרכים זהים של בעלי חיים ובני אדם? האם זה גם מה שאתה אומר שיש לעשות? מזל טוב! אתה לא-סוגן, ולא מצדיק סוגנות. בבקשה, אל תשאלו אותי לגבי מקרים ספציפיים – "עשיתי X ו-Y, אבל הייתי עושה כך גם לגבי בני אדם, האם זה סוגנות?!" רק אתם יכולים לתת לעצמכם תשובה כנה ובוגרת לגבי מתי הייתם סוגנים ומתי לא. אני לא הולכת להתחיל להתווכח איתכם על זה ולהיות השוטרת, אני רוצה שאתם תהיו השוטר של עצמכם) לתעשיות המזון מהחי.

אני לא חושבת שיש טעם להיכנס ליותר מדי פרטים – כל מעשה ראשון (אפילו לא שני או שלישי) של רוב הטבעונים יהיה 100% רע ו-100% סוגני.
זה שהוא לא מכיל בשר, חלב, ביצים או דבש לא אומר כלום.
כשהם מגישים לאוכלי חיות לפה בשר, חלב, ביצים או דבש בדרך זו או אחרת, הם לא יותר טבעונים מאשר "טבעונים" שהיו אוכלים זאת בעצמם.
ובכל זאת, למען הסר ספק:
·         "טבעונים" ש"מגנים" על חבריהם אוכלי החיות (ממה? מהתקף לב? אותם "טבעונים" מגנים רק על עצמם מויכוחים) מטבעונים שמנסים לדבר איתם, ושהם רוצים להקשיב להם, הם סוגנים ולכן לא טבעונים.
·         "טבעונים" שאומרים לאחרים שזה בסדר לנצל בעלי חיים, או נותנים להם את האישור שבשתיקה, הם לא טבעונים.
·         "טבעונים" שאומרים שסוגנות זה בסדר, או שהיא לא גרועה כמו גזענות, או אפילו גאים בה, הם לא טבעונים.
·         "טבעונים" שחייבים לספר לכולם על השקפת העולם היפה שלהם על הסברה ויעילות באמצע ניסיון ההסברה של טבעוני, ולא אחר כך באופן אישי אם הם ממש חייבים, לוקחים את הצד של אוכל החיות בדבריהם ולא של החיות, ועוד אומרים ששני אלה באותו צד כשבפועל רק צד אחד באופן קבוע ושיטתי פגע בשני, פוגע בשני וימשיך לפגוע בשני אם רק יזדמן לו, הם לא טבעונים.
·         "טבעונים" שמצטרפים לתעשיות, לאוכלי החיות ולטבעונים סוגנים אחרים ומאשימים גם הם את השליח הטבעוני בזמן הדיון איתם, הם פאקינג לא טבעונים.

האם הם היו תוקפים את השליח אם הוא היה מנסה להגן עליהם או על המשפחה שלהם?
אני חושבת שלא.
האם הם היו שופכים את טענותינהם ומענותיהם וחידודיהם והתפלספויותיהם והתחכמויותיהם כלפיו אם הוא היה מנסה להציל אותם?
אני חושבת שלא.
האם הם היה אכפת להם מה הוא עושה בחייו האישיים, כמה פעמים הוא מתפלל אם בכלל, איזה סדרות הוא רואה, איזה מוזיקה הוא שומע, איזה מחשבות הוא חושב ואיזה מילים הוא אומר אם הוא היה מנסה לחלץ אותם?
אני חושבת שבהחלט לא.

בגלל זה הם סוגנים, לא טבעונים ולא מתעניינים.

עוד על זה כאן. ומאמרים רבים ונוספים להמונים כאן וכאן
היינו בסרט הזה עם רווחה, עם טבעונים שבולעים את הפיתיון של התעשיות או תומכים בו על דעת עצמם ומאמינים שקידום מוצרים מהחי הוא מה שיוביל לטבעונות.
מי היה מאמין שנהיה בסרט הזה עם ספשיסיזם, ועם האמונה שספשיסיזם זה מוסר.

רוב הטבעונים רק ממשיכים ומסיימים את העבודה של אוכלי החיות, כאילו ניסו לבצע וידוא הריגה.
כאשר אוכל החיות העקשן ביותר, והאחרון, שומט את הסכין,
מרימים אותה מהקרקע הטבעונים וממשיכים לדקור את בעל החיים,
מסיימים את העבודה בשבילו.

ואף אחד אינו שוחט נלהב כמו טבעוני סוגן.

בעלי החיים נאנסים פעמיים:

פעם אחת על ידי אוכלי חיות והתעשיות,
ופעם שניה על ידי החברים ה"טבעונים" שלהן.

אוכלי החיות והתעשיות פוצעים את בעל החיים
וה"טבעונים" זורים על פצעיו מלח.

אוכלי החיות והתעשיות תוקעים לבעל החיים סכין בגב
וה"טבעונים" מסובבים אותה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה